Το σκέφτομαι συχνά τώρα τελευταία. Γιατί προτιμάμε την παρέα κάποιου ατόμου σε σχέση με άλλα; Κοινά ενδιαφέροντα; Ομοιότητες στον τρόπο σκέψης; Ίδιο χιούμορ; Μάλλον αυτή η διαλογή γίνεται από μια πολύ μεγάλη γκάμα κριτηρίων. Υπάρχουν πολλές εκφράσεις που δηλώνουν αυτό το γεγονός. " Ταιριάζουν τα χνώτα μας", "Μιλάμε την ίδια γλώσσα", " Έχουμε χημεία" κι άλλες βλακώδεις φράσεις που προσωπικά μόνο με αποπροσανατολίζουν και μου φαίνονται γελοίες (άκου χημεία...άλγεβρα μήπως;). Από την άλλη πως να εξηγήσεις το απλό γεγονός της προτίμησης σου προς κάποια πρόσωπα σε σχέση με άλλα; Το ότι θέλεις να ξοδεύεις χρόνο, από τον λιγοστό σου, κάνοντας παρέα μαζί τους είναι ένα εμφανές σημάδι της ανάγκης αυτής. Τι, όμως, σε έκανε να διαλέξεις τα συγκεκριμένα άτομα από άλλα, που εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι τα άτομα που σε γεμίζουν;
Κυριακή 27 Ιουλίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
7 σχόλια:
emeis oi 2 mallon tin exoume xanakanei autin tin kouventa.
alla an 8es na kata8eso kai pali to sxolio mou, prin to xioumor, ta xnota ktl. , 8a elega oti isos me travaei i oikeiotita pou nio8o me ti mouri kai to soma tou allou atomou.
dld, to gegonos oti ta xaraktiristika & oi ekfraseis tou prosopou tou, ka8os kai oi kiniseis tou somatos tou parapempoun se kati oikeio, mou 8umizoun kati & den ta ais8anomai san kati xeno gia ton eauto mou.
fusika, ola auta den uparxoun mesa sto mualo mou otan ginetai mia gnorimia..
etsi pou ta les.. de se ikanopoiei i apantisi mou, e? ;) eimai sigouri oti uparxoun kapoia kena se autin ti 8eoria.. xaxaxa
μμμ...μια χαρά είναι η απάντηση σου! 'Εχω, όμως την αίσθηση ότι απαιτούνται κι άλλα για να συμπαθήσεις την παρέα κάποιου ατόμου. Η οικειότητα με την μορφή και την κίνηση του άλλου που περιγράφεις, είναι ένα κρίτηριο διαλογής που γίνεται σε ποιο αρχικό στάδιο (με την γνωριμία δήλαδη).
Τώρα τί συμβαίνει μετά και επιλέγεις την παρέα ένος ατόμου, δεν μπορώ να το προσδιορίσω ακριβώς...
1. Κάνουμε παρέα με ανθρώπους που επιβεβαιώνουν τις δικές μας θέσεις και γνώμες.
2. Με ανθρώπους που κολακεύουν το "εγώ" μας, έστω και με αδιόρατο τρόπο.
3. Με ανθρώπους που δείχνουν ότι μας έχουν ανάγκη, γιατί έτσι νοιώθουμε χρήσιμοι (ενώ είμαστε παντελώς άχρηστοι).
4. Με ανθρώπους που νομίζουμε ότι κάποτε μπορεί να μας φανούν χρήσιμοι και να εξυπηρετηθούμε (από το να μας διορίσουν την κόρη στο δημόσιο μέχρι να μας γνωρίσουν καμιά γκόμενα...).
Τι ψάχνεις;
Μμμμ..μιλάς μάλλον για το ότι δεν υπάρχει ανιδοτέλεια σε κανενός είδους ανθρώπινη σχέση. Ναι, δεν διαφωνώ καθόλου. Αυτό όμως δεν αναιρεί την επιλόγη που κάνουμε. Αν το μόνο που μας ένοιαζε ήταν το πόσα και τι θα "κερδίσουμε" από τον άλλον, τότε θα κάναμε παρέα με τον πρώτο αδύναμο τυχόντα.
Προσοχή, δεν υποστηρίζω ότι δεν ύπαρχει συμφέρον μέσα στις ανθρώπινες σχέσης. Ίσα ίσα! Απλά νόμιζω πως δεν είναι το μόνο και αποκλειστικό κριτήριο.
Είναι αλήθεια πως οι περισσοτερες σχέσεις είναι χρηστικές.
Όμως δεν είναι όλες έτσι. Δεν μπορεί να είναι όλες έτσι.
Υποθέτω πως πρέπει να αναρωτηθούμε τι είνια αυτό που μας κάνει να νιώθουμε οικεία με τον άλλο.
Μπορεί να κολακευόμαστε η να νιώθουμε κάποιο σεβασμό από και προς το άτομο που έχουμε απέναντί μας.
Ωστόσο δεν πιστεύω πως είναι οι κοινές ιδέες ο σύνδεσμος.
Πιο λογικό μου φαντάζει το ότι ο καθένας εχει ορίσει γενικές γραμμές γύρω από τον εαυτό του και ανάλογα με τα "προσόντα" του ο άλλος μπαίνει στην κατάλληλη θέση.
Θέμα ίσως πρωτεραιοτήτων ίσως.
Εγώ για παράδειγμα θέλω το άτομο απέναντί μου να είναι έξυπνο για να μπορώ να πω 2κουβέντες.
Επίσης το να είμαι χρήσιμος είναι μια παράμετρος που δίνει νόημα σε πολλά από όσα κανω.
Και θα θέσω αν μου επιτρέπετε ένα ερώτημα ακόμη:"Άραγε κάνουμε κάτι χωρίς κανένα απολύτως λόγο;"
Η δική μου απάντηση σε αυτό είναι αρνητική. Κανείς άλλος;
Malista, oraio geniko post ek protis opseos apo tin madlen, etoimo gia comments :p
@ heliotypon
Mporei merika atoma na kanoun filies mono gia na ekmetaleuonte tis phges ton allon. Olo auto ginete mexri na tis e3antlisoun ustera apoxoroun. Polu asximo. Allo to na xorizoun oi dromoi tous kai apla na min exoun na moirastoun tpt giati o kathenas pire ton diko tou diaforetiko dromo. Dineis tis e3is 4 epiloges pou pano kato einai idies, sunferontologia, den nomizo pos h madlen me auto to post psaxnei kati apo ta parapano, oute kan. opote i erotisi sou einai astoxi psaxnei kapoia epilogi sto numbering pou den edoses.
@master
Oso anafora tis filies einai oles analosimes kata tin apopsi mou. Merika atoma pou kaneis parea tora mporei meta apo pente xronia gia paradigma, na xaseis epafes. Oles etsi einai, an brei kapios kapoia sxesi (filia klp) pou den einai analosimi tote mallon einai polu tuxeros. H esto "xristiki" me tin kalh enoia.
To na anarotieme pantos ego prosopika giati kapoios me kanei na niotho oikia to theoro anousio. To dexomai opos einai, den nomizo pos mporeis na to prosdioriseis. Mporei to atomo apenanti sou na einai anoixto h apla na sto bgazei auto to oikeio. Opos merika atoma sou bgazoun empistosini, h kai antipatheia. Den e3artate apo to ti poto parigile, apla sinithos emeis oi anthropoi stekomaste sta e3oterika xaraktiristika kai pano se auta krinoume, me tin proti matia pou leme.
Tha sunfoniso pos oi koines idees den einai PANTA o sundesmos. Pou tha mporouse kalista na einai. Oxi gia na epalitheuoun to "ego" mas, alla gia na mas enonoun se genikes grames.
Mporei gia paradigma na latreuete to theatro kai TOTE einai pou exete na peite 2 koubentes parapano pou les kai esu. Mporei to atomo apenanti sou na einai e3upno sto epipedo to diko sou,h kai parapano, alla na min mporeite na antala3ete 2 koubentes tis prokopis.
Oso anafora ta prosonta kai tis parametrous pou theteis guro sou, nai nomizo pos paizei rolo kai auto. Ekei koumponoun merikes sxeseis. Filikes kai mh. Giati oso megaloneis k e3elisese matheneis, pos tha matheis apo kapoion idio sou? An pali to "matheis" akougete polu baru, tote prosdioriste to eseis me o,ti le3h sas boleuei.
@madlen
Prosopika pisteuo pos dn einai mono oi sxeseis analosimes, alla kai oi dikes mas prosopikes epithimies. Allazoun, etsi allazoun k ta atoma pou epilegoume.
Mporei kapoio xroniko diastima piso na min eniothes oikeia h na min ekanes parea me ena atomo pou tora kaneis, ekei isos brethei to GIATI tora protimo etsi? kai prin allios? Oles oi apantiseis einai ston eauto mas, oxi sto atomo apenanti mas. Ekeino exei tou dikous tou logous.
Apla Allazoume.-
Χαίρομαι που το πόστ μου προκάλεσε μια ολόκληρη κουβέντα γύρω από το θέμα, για δύο λόγους. Γιατί, είτε σας ενδιαφέρει και σας το θέμα, είτε νοιάζεστε να μου πείτε την γνώμη σας γιατί πιστεύετε ότι θα την εκτιμήσω, όποτε και τα δύο είναι άκρως ευχάριστα!!
@ master
Φυσικά εμείς ορίζουμε τις γραμμές γύρω μας, αφού η επιλογή που κάνουμε προς ένα πρόσωπο ξεκινά από μας και μόνο. Δεν μπορούμε να είμαστε τίποτε άλλο παρά υποκειμενικοί, αφού είμαστε υποκείμενα. Η χρηστικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι των ανθρωπίνων σχέσεων, ανεξαρτήτου φύσεως. (Όμως εδώ επανερχόμαστε στην θέση του heliotypon.)
@jay
Μου άρεσε πολύ το ρήμα μαθαίνω!!! Η χρονική διάσταση, που αλλάζει τις προτιμήσεις μας είναι ένα ενδιαφέρον και, κατά την γνώμη μου, σωστό στοιχείο. Η αλληλεπίδραση μεταξύ ατόμων και η δυναμική της, δίνει ένα πιο ενεργητικό ρόλο στο έρωτημα μου, όμως πάλι θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί τι συμβαίνει σε μια δεδομένη στιγμή της ζωής μας κι επιλέγουμε τα συγκεκριμένα άτομα. Περιορίζεται δήλαδη κάπως, σε πιο κοινωνιολογικά αίτια (χωρίς να είναι λάθος αυτό, απλά δεν είμαι και πολύ fan της κοινωνιολογίας).
Δημοσίευση σχολίου